NAGYKANIZSAI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM THÚRY GYÖRGY SZAKKÉPZŐ ISKOLÁJA |
PROGRAM RÖVID MEGNEVEZÉSE: |
PROGRAM RÖVID LEÍRÁSA: |
PROGRAM TÍPUSA: |
KIKNEK SZÓL? |
ÁGAZAT: |
PROGRAMHOZ TARTOZÓ KÉP VAGY VIDEÓ: |
PROGRAM IDŐTARTAMA: |
KEZDÉSI IDŐPONT: |
REGISZTRÁCIÓ KÖTELES? |
Fedezzük fel együtt a világ legszebb és legismertebb strandjait! |
A világ leghíresebb strandjait ismerheted meg közelebbről, fotók alapján be is azonosíthatod, megkeresheted a térképen, kitalálhatod, melyik országhoz tartozik. A strandos kaland végén kutasd fel az ország zászlaját és tűzd ki a földgömb megfelelő pontján! |
interaktív |
általános iskolások (1-6. osztály) / pályaválasztók (7-8. osztály) / fiatal / felnőtt |
turisztika |
 |
folyamatos |
18:00 – 21:30 |
– |
Little Hungary! Little England! Little Germany! Little Italy! |
Gyarapítsd országismereti tudásodat, nyelvismeretedet (magyar, angol, német és olasz) játékos, interaktív módon a turisztika ágazaton tanuló diákjaink segítségével. Várunk, gyere el és próbálj ki egy este, több idegen nyelvet is! |
interaktív |
általános iskolások (1-6. osztály) / pályaválasztók (7-8. osztály) / fiatal / felnőtt |
turisztika |
 |
folyamatos |
18:00 – 21:30 |
– |
Kés, kanál, villa, ha megéheznél, téged vár a parti “Villa”! |
A parti “Villa” teraszán megterített éttermi asztalon iskolánk pincér tanulói segítségével, többféle terítéket mutatunk be. Az általad kihúzott ételekhez, keresd meg a megfelelő étteremi eszközöket! Melyik eszözzel fogyasztanád el ezeket az ételeket? |
interaktív |
pályaválasztók (7-8. osztály) / fiatal |
vendéglátóipar |
 |
folyamatos |
18:00 – 21:30 |
– |
„Kék az ég, zöld a fű”? – Kártyák alapján ismerd fel tapintással, vagy szaglással, vagy látással az élő fűszernövényeinket. |
Élő fűszernövények, képek, fotómontázsok, ételfotók segítségével, szakmai segítségadással, különleges tulajdonságaik alapján ismerd fel a növényeket! Választhatsz a lehetőségek közül! Dekoratív könyvekben megmutatjuk a fűszerek felhasználását! |
interaktív |
általános iskolások (1-6. osztály) / pályaválasztók (7-8. osztály) / fiatal / felnőtt |
vendéglátóipar |
 |
folyamatos |
18:00 – 21:30 |
– |
„Mire 6?” – Fűszerek hatóanyagai, az emberi szervezetre gyakorolt hatásai alapján. |
Táblázatban csoportosítottuk a fűszereket, hatóanyagaik alapján.
Az emberi testet ábrázoló kartonlapon elrejtve megtalálhatod, hogy melyik szervünkre, milyen betegségekre, tünetekre, milyen fűszereket, fűszer keverékeket használhatunk. Mondj egy betegséget, keresünk rá természetes gyógymódot! |
interaktív |
általános iskolások (1-6. osztály) / pályaválasztók (7-8. osztály) / fiatal / felnőtt |
vendéglátóipar |
 |
folyamatos |
18:00 – 21:30 |
– |
„Kép-más” – Konyhai munkapult berendezése fotó alapján.
(eszközök számával bonyolítható a feladat) |
A pult berendezése emlékezetből, ezután konyhai eszközök, alapanyagok kiválogatása palacsinta elkészítéséhez. Minél gyorsabb és precízebb vagy, annál hamarabb elkészítheted segítségünkkel saját strandos palacsintádat tésztához, húsokhoz, tortához. |
interaktív |
általános iskolások (1-6. osztály) / pályaválasztók (7-8. osztály) / fiatal / felnőtt |
vendéglátóipar |
 |
folyamatos |
18:00 – 21:30 |
– |
„Maradj talpon!” – Kvízjáték. El ne süllyedj a gasztronómia homokjában!
Gourmet-ként távozol! |
Gasztronómiai feladványok, szakmai kifejezések megfejtése-kitalálása, amíg a stopperóra le nem áll, vicces-képes illusztrációval, betűmegadás segítséggel. A feladatok fokozatosan nehezednek, bonyolódnak. |
interaktív |
általános iskolások (1-6. osztály) / pályaválasztók (7-8. osztály) / fiatal / felnőtt |
vendéglátóipar |
 |
folyamatos |
18:00 – 21:30 |
– |
„Zsákba vasmacska” – Milyen eszközöket rejt a strandtáskánk. |
Konyhai eszközök felismerése zsákbamacska, tapintás, körülírás, leírás, fotó
alapján. A kezdő gasztronómusokat a táskában levő eszközök fotóival, vagy körülírásával, jellemzőinek megadásával segítjük. Találd meg mindet és találd ki mire való! |
interaktív |
általános iskolások (1-6. osztály) / pályaválasztók (7-8. osztály) / fiatal / felnőtt |
vendéglátóipar |
 |
folyamatos |
18:00 – 21:30 |
– |
„Kincsek a strandon” – Elveszítettünk néhány dolgot, segíts megkeresni, leírom, hogy merre jártam! Láda megkeresése nem GPS-, csak lépések alapján, majd jelszó, eszközök megjegyzése. |
Kincskereső térképünket a bejáratnál megkapod. Útmutatásunk alapján találd meg a Geocaching ládákat! A benne elrejtett jelszót jegyezd meg, ismerd fel a ládában elhelyezett eszközt! A jelszóval várunk recepciónknál! |
interaktív |
általános iskolások (1-6. osztály) / pályaválasztók (7-8. osztály) / fiatal / felnőtt |
vendéglátóipar |
 |
folyamatos |
18:00 – 21:30 |
– |
„Dobj össze egy hot-dogot!” – Dobj 3 kosarat és készíthetsz egy strand-kutyát magadnak! |
Bátran dobhatsz labdánkkal a kosárba! Ha háromszor sikerül betalálnod, bizonyára elfáradtál! Segítünk „összedobni” egy hot-dogot standunkon! Segítséggel használhatod a gépeket, eszközöket, majd ízlésed szerint tálalhatod magadnak az ételt. |
interaktív |
általános iskolások (1-6. osztály) / pályaválasztók (7-8. osztály) / fiatal / felnőtt |
vendéglátóipar |
 |
folyamatos |
18:00 – 21:30 |
– |
„Üdvözlet a strandról” – Képeslap készítése hagyományos és digitális formában. |
Az érdeklődők az ügyvitel ágazatot népszerűsítő, egyedileg összeállított hagyományos képeslapot címezhetnek (kézzel vagy géppel), illetve digitális fotót készíthetnek az ügyviteli “strandon”, amit képeslapként elektronikus formában megoszthatnak ismerőseikkel, barátaikkal. |
interaktív |
általános iskolások (1-6. osztály) / pályaválasztók (7-8. osztály) / fiatal / felnőtt |
ügyvitel |
 |
folyamatos |
18:00 – 21:30 |
– |
„Kagylózz ide!” – játékos kagylókereséssel egybekötött interaktív teszt az ügyvitel ágazat témaköreiből. |
A játékosok számokat, kagylókat keresnek a “homokban”, majd a bennük elrejtett számok alapján az ügyvitel ágazati ismeretekhez kapcsolódó kérdés(ek)re válaszolnak. A helyesen válaszoló játékosok az ágazatra jellemző ajándékot kapnak. |
interaktív |
általános iskolások (1-6. osztály) / pályaválasztók (7-8. osztály) / fiatal / felnőtt |
ügyvitel |
 |
folyamatos |
18:00 – 21:30 |
– |
„Ezt rakd ki!” – Ügyvitel ágazati témakörű puzzle kirakása. |
Az érdeklődők olyan puzzle kirakásán dolgozhatnak, ami az ügyviteli munkavégzés érdekes elemeit ábrázolja. A puzzle tartalmazza az Ügyvitel feliratot, és képeket mutat be a tárgyalástechnika, a gépírás és levelezés, az iratkezelés és üzleti kommunikáció témaköreiből. |
interaktív |
általános iskolások (1-6. osztály) / pályaválasztók (7-8. osztály) / fiatal / felnőtt |
ügyvitel |
 |
folyamatos |
18:00 – 21:30 |
– |
„Nekünk a Balaton a Riviéra!” – Kutasd fel a Balaton környéki borvidékeket! |
Látogass el standunkra, ahol a “Balatonból” horgászati eszközök segítségével kapod meg a feladatod. A kihalászott borvidéket helyezd el a térképen! Ha végeztél a feladattal, pattanj rollerre, száguldj át a strandon és keresd a parti “Villát”! |
interaktív |
általános iskolások (1-6. osztály) / pályaválasztók (7-8. osztály) / fiatal / felnőtt |
vendéglátóipar |
 |
folyamatos |
18:00 – 21:30 |
– |
„Ebből vajon mi fog kisülni?” – Nyersanyagfelismerés és dagasztás. |
Sütőipari nyersanyagok felismerése, digitális konyhai asztali mérlegen való kimérése. Néhány egyszerűbb termék készítéséhez szükséges nyersanyag megnevezése. Nyersanyagok megfelelő mennyiségének kimérése, dagasztógépbe adagolása és ledagasztása. A dagasztógép megismerése, kezelése. |
interaktív |
általános iskolások (1-6. osztály) / pályaválasztók (7-8. osztály) / fiatal / felnőtt |
élelmiszeripar |
 |
folyamatos |
18:00 – 21:30 |
– |
„Tekeredik a tészta, briós akar lenni!” – Hagyományos péksütemények formázása. |
Az előzőleg ledagasztott tészta osztása, gömbölyítése, virgolás, sleifolás. Briósok, kalácsok formájának kialakítása, nyújtás, sodrás, fonás és egyéb alakítási műveletek végzése. Hagyományos népi péksütemények formázása, pereckészítés. Fonás több szálból. |
interaktív |
általános iskolások (1-6. osztály) / pályaválasztók (7-8. osztály) / fiatal / felnőtt |
élelmiszeripar |
 |
folyamatos |
18:00 – 21:30 |
– |
„Fűrész 9” – Kirakó a sertés és szarvasmarha részeiből. |
A sertés és a szarvasmarha bontásának megismerése játékos puzzle formájában. A vágóállatok testrészeinek felismerése és összeillesztése kivágott ábrák segítségével. A húsipari munkafolyamatok megismerése. A húsipari dolgozók védőruhájának (lánckötény, lánckesztyű) felpróbálása. |
interaktív |
általános iskolások (1-6. osztály) / pályaválasztók (7-8. osztály) / fiatal / felnőtt |
élelmiszeripar |
 |
folyamatos |
18:00 – 21:30 |
– |
„Készíts kutyaperselyt!” – a gyermekek takarékoskodásra nevelése. |
Az érdeklődő tanulók színes kutyaperselyt készíthetnek előre kinyomtatott sablonból. A sablont kivágják, összeragasztják és az elkészült perselyt hazavihetik, hogy ebben a saját maguk által készített perselyben gyűjthessék a pénzt. |
interaktív |
általános iskolások (1-6. osztály) / pályaválasztók (7-8. osztály) / fiatal / felnőtt |
közgazdaság |
 |
folyamatos |
18:00 – 21:30 |
– |
„Gazdálkodj okosan!” – Mutasd meg, mennyire ismered Magyarország bankjegyeit! |
A felső tagozatosok és a felnőttek a bankjegyeken található híres embereket ismerhetik fel számítógépen. Minden bankjegy esetében mutatunk 3 lehetőséget a monitoron, és azt kell eldönteni, hogy melyik híres ember szerepel az adott bankjegyen. |
interaktív |
pályaválasztók (7-8. osztály) / fiatal / felnőtt |
közgazdaság |
 |
30 perc |
18:00; 19:00; 20:00; 21:00 |
– |
„STRAND SHOP” – Ha rajtad állna kereskedőként, mit árulnának a strandon, és milyen áron? |
A jó kereskedő fontos jellemzője a kreativitás. Egy jó ötlet, és dől a lé! Ha rajtad múlna, milyen termékeket árulnál a strandon? A kereskedő tudja, mire van szüksége a fogyasztónak, még mielőtt az igény felmerülne benne. Szerezd be olcsón, add el drágán, de légy tisztességes! A polcokon látható áruk vajon eladhatók a strandon? Milyen termékekkel bővítenéd? Mi nem illik oda? Melyik árcédula melyik termékre való? |
interaktív |
általános iskolások (1-6. osztály) / pályaválasztók (7-8. osztály) |
kereskedelem |
 |
folyamatos |
18:00 – 21:30 |
– |
„LÉGY KEDVES!” – Hogyan válaszol egy talpraesett kereskedő a nem hétköznapi vásárlói igényekre? |
Egy üzletbe sokféle ember érkezik. Eladóként mindenkivel meg kell találni a hangot, sokszor felismerni, mit is szeretne. A vásárlók néha türelmetlenek, bizonytalanok, kétségbe esettek, vagy túl határozottak. Egy jó eladó mindent megtesz, hogy a vevő elégedetten távozzon. Mennyire vagy jó emberismerő? Mi a kulcs, hogy megnyerd a bizalmat? Vajon mi a megfelelő válasz? |
interaktív |
pályaválasztók (7-8. osztály) / fiatal |
kereskedelem |
 |
folyamatos |
18:00 – 21:30 |
– |
„AMIRE NEM IS GONDOLNÁL!” – Érdekes kérdések és válaszlehetőségek a logisztika területéről. |
Ahhoz, hogy a strandon minden kényelem, étel, ital, áru ott legyen, nagyon jól átgondolt szervezési munkát kell végezni. A logisztikus ismeri a terméket, a gazdaság szereplőit, a térképet, a fuvareszközöket. Vajon melyik termék melyik országból származik? Melyik megyében milyen zöldségeket, gyümölcsöket termesztenek? Honnan tudod beszerezni, és mivel szállítanád el: kamion, vonat, hajó, vagy repülő? Melyek a szállítási ágak előnyei, hátrányai? |
interaktív |
pályaválasztók (7-8. osztály) / fiatal / felnőtt |
közlekedés |
 |
folyamatos |
18:00 – 21:30 |
– |